Euskadi, Cantàbria i Astúries (Part 1 de 2)

Degut a la bona acollida que va tenir l’enquesta que vaig publicar a Instagram, on us demanava si us agradaria que fes un post de la ruta que vam fer per Florència, he decidit fer un nou apartat al bloc, que es dirà “RUTES GASTRONÒMIQUES”.

I és que no pretenc que sigui un post d’un viatge muntat, sobre què veure i que fer (que és molt útil, però també molt típic i ho podeu trobar a qualsevol bloc de viatges o a l’oficina de turisme del lloc on aneu), sinó que pretenc donar-vos informació dels llocs on hem menjat (tan si ens han agradat, com si no) perquè si un dia visiteu aquell lloc, tingueu referencies d’on anar a menjar. Que per això tinc un bloc de dolços!;)

Així que, com la primera ruta que vam fer, dedicada quasi exclusivament a la gastronomia, va ser la del desembre passat, al nord de la península, he volgut començar per aquesta. Som-hi doncs!

Us posaré en antecedents; feia temps que volia viure tres experiències (us les detallaré més endavant) que vam gaudir aquells dies, i ens vam organitzar perquè les poguéssim experimentar en una setmana (per aprofitar el viatge i no fer voltes). Casualment, una era a Euskadi, l’altra a Cantabria i l’altra a Astúries, així que, com aquell qui diu, ens quedaven en línia recta. També cal dir que a nosaltres ens encanta viatjar amb cotxe, perquè et permet gaudir del trajecte i no només del destí i creiem que és molt enriquidor, per això no ens va importar fer una ruta bastant llarga des de Figueres.

DIA 1

El primer dia el vam passar fent el trajecte i visitant la família que tenim a Bilbo (Bilbao). Vam menjar de pícnic i a casa de la família, així que poca cosa a comentar del menjar.

A continuació us penjo una foto de la famosa aranya del museu Guggenheim.

DIA 2

Vam anar a visitar Donostia (Sant Sebastià), que ens quedava aprop de Bilbo, on ens allotjàvem. Aquell dia vam decidir anar a dinar al restaurant “La Viña”, de qual són molt famosos els seus pastissos de formatge, hi ha moltíssimes fotos per Instagram i tenia curiositat per provar-los.

Haig de dir que va ser una autèntica decepció per nosaltres. Em sap greu dir-ho, però és així. D’entrada el lloc no pintava malament, era com una taberna, amb els seus “pintxos” a l’entrada, com a quasi tots els bars-restaurants de la zona. Vam decidir fer un menú per dinar i, apart de que el vam trobar caríssim pel que vam menjar, el menjar era excessivament fregit i semblava fet del dia anterior, apart la presentació era pèssima. I quan vaig provar el pastís de formatge (que era bàsicament, el motiu pel qual li havia dit a en Josep de dinar allà) em vaig reafirmar en l’opinió, no li vaig trobar res de l’altre món, apart que tenia un sabor excessiu de farina, pel meu gust, es clar.

A continuació us penjo una foto de l'Ajuntament, amb vistes a la "playa de la concha".

DIA 3

Per el meu aniversari, que era aquella setmana, la meva família em va regalar el que em feia molta il·lusió des de sempre, que era anar a fer un menú degustació a un restaurant amb tres estrelles Michelin (primera experiència) i vam escollir el restaurant Azurmendi dirigit pel xef Eneko Atxa i que es troba a la localitat de Larrabetzu, a escassos 20 km. del centre de Bilbo.

Només tinc una paraula per descriure el lloc, el menjar i l’experiència viscuda: “ES-PEC-TA-CU-LAR”.

“Menjar” és un verb massa quotidià per descriure el que vam fer allà, i potser seria millor dir: gaudir, emocionar-nos, degustar, admirar, sentir, olorar, relaxar-nos, assaborir i somniar que algun dia ho podrem tornar a repetir.

Recomano, a tothom que li entusiasmi la gastronomia, com a mi, que hi vagi. Flipareu!!

Les imatges parlen per si soles (he fet una selecció perquè hi havia més de vint fotografies de plats diferents!):

DIA 4

Continuarà la setmana vinent...